Retur, bytte og avbestilling

Retur

Dersom du ønsker å returnere produktet, må du kontakte oss og sende produktet tilbake 14 dager innen du mottar det. Vennligst oppgi ditt ordrenummer når du kontakter oss angående retur. Du vil motta et returskjema på e-mail ved bestilling. Vennligst fyll ut skjemaet og legg det i pakken du sender til oss. Du må ikke ha en grunn til at du ønsker å returnere produktet, men vi setter stor pris på tilbakemelding angående ditt kjøp. 

Kunden er ansvarlig for å betale fraktkostnaden for returen. Transportrisiko ligger på kunden. Dersom pakken forsvinner under transport til oss, vil tilbakebetaling for pakken ikke utstedes. Vi gir ikke tilbakebetalinger for produkter som blir ødelagt på veien tilbake til oss, så vennligst pakk produktet trygt for frakt. Når pakken er mottatt av oss og inspisert, vil du motta en e-mail om at vi har mottatt produktet. Vi vil også gi beskjed om statusen på din tilbakebetaling. 

For at retur eller bytte skal være tilgjengelig for et produkt, må produktet være salgbart, ubrukt og i samme tilstand som du mottok det i. Produktet må være i den originale emballasjen, og med samme mengde produkt. Alle originale etiketter må være festet, og dersom produktet er forseglet, skal forseglingen ikke være brutt. Hvis et eller flere av disse kravene ikke er møtt, vil mengden som tilbakebetales for transaksjonen bli trukket fra tapet i verdi i kroner på hvert produkt. 

Når kravene for retur og tilbakebetaling er godkjent, vil tilbakebetalingen (minus frakt) prosesseres, og pengene vil automatisk bli tilbakeført til kortet/betalingsmåten du brukte ved betaling. Overføringstiden avhenger av betalingsmåten. For å bytte varen, må en ny bestilling plasseres.

Feil, ufullstendig eller utdatert adresse

Vennligst dobbeltsjekk at adressen din er riktig før du bestiller, da vi ikke tilbyr tilbakebetaling når bestillinger forsvinner på grunn av feil, ufullstendige eller utdaterte adresser. Dersom pakken blir sendt tilbake til oss på grunn av en av disse grunnene, og produktene er intakte, kan du velge mellom å få kjøpesummen refundert (minus fraktkostnader), eller å få pakken sendt på ny til riktig adresse. Dersom du ønsker at vi sender pakken på ny, må ny frakt betales. Dersom du ønsker å få refundert pengene, refunderer vi prisen for produktene minus en 20% behandlingsavgift. Fraktkostnader refunderes ikke.

Pakke avslått eller ikke hentet

Dersom du ikke henter pakken i tide eller avslår den, og den dermed blir sendt i retur til oss, vil vi refundere prisen av produktet minus en 20% behandlingsavgift, dersom produktene er intakte og salgbare. Dersom produktet blir ødelagt, vil prisen ikke refunderes om den blir sendt tilbake fordi pakken er avslått eller ikke hentet. Vi anbefaler at du bestiller når du vet at du vil ha mulighet til å eventuelt hente pakken hos Posten. Dersom pakken kommer i retur, vil du få beskjed av oss.

Skadet produkt ved levering

Dersom et eller flere av produktene du mottar fra oss er skadet, trenger vi bildebevis av skaden på produktet og innpakningen av produktet for å kunne vurdere skadeomfanget og omfanget av erstatningen eller tilbakebetalingen (delvis eller full). Dersom produktet blir ødelagt på vei til deg, trenger du ikke å returnere det til oss.

Feil eller manglende produkter

Forvekslinger kan skje, og hvis din bestilling mangler ett eller flere produkter, eller dersom du mottar feil produkt, vennligst si ifra 14 dager innen du mottar bestillingen, slik at vi kan rette feilen.

Pakke forsvunnet i posten

Det er ekstremt sjeldent at pakker forsvinner under transport, men dersom bestillingen din forsvinner, kan du velge mellom full tilbakebetaling eller at vi sender pakken på ny. Vennligst si ifra dersom pakken din tar unormalt lang tid på å komme til deg. Pakker i Norge tar normalt 2-5 virkedager på å komme frem etter at de er sendt (du får en e-mail når pakken din er sendt). Dersom pakken ikke har plass i postkassen, kan det normalt antas å ta 2 dager mer før du får hentemeldingen. Dette gjelder ikke helgedager eller helligdager, og til tider kan pakker bli forsinket uten å ha forsvunnet, så om det tar noen ekstra dager, er det ingen grunn til bekymring. Dersom bestillingen din ikke har kommet frem i løpet av 5 uker, anses den som forsvunnet med mindre det er kjente uvanlige omstendigheter som skylder forsinkelsen.

Avbestillinger

Dersom du ønsker å avbestille og få refundert kjøpebeløp, må dette gjøres en time etter at bestillingen er gjennomført, ettersom vi ofte begynner behandlingen av bestillinger fortløpende når de kommer inn. For å kansellere bestillingen din, vennligst svar på ordrebekreftelsen (e-mail) at du ønsker å avbestille bestillingen. Dersom vi mottar beskjeden senere enn en time etter bestilling, vil avbestillingen avhenge av om vi har pakket/sendt bestillingen din.

Ved mangel på varen

Er det noe feil med varen, må du gi beskjed til oss skriftlig innen 60 dager (etter at den er mottatt) om at du har lyst til å påberope deg mangelen.

Om det blir best å sende ny vare, refundere betalingen, eller gi et prisavslag avhenger av mangelen på varen. Dersom varen skal erstattes, vil vi dekke frakten.

Angrerett

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du fylle ut et standard angreskjema innen 14 dager etter at du mottok bestillingen din. Du deretter sende produktene tilbake til oss innen 14 dager fra du sendte inn angreskjemaet. Vi vil refundere bestillingen din når vi har mottatt produktene i original emballasje og tilstand. Av hygieniske årsaker opphører angreretten for flasker som har blitt åpnet. Angreretten gjelder ikke produkter laget på spesialbestilling.

Konfliktløsning

Klager rettes til oss innen rimelig tid. Vi vil gjøre vårt beste for å oppklare et eventuelt problem. Vi har aldri opplevd at det har vært nødvendig, men om vi ikke skulle klart å løse saken oss i mellom, kan Forbrukerrådet kontaktes for assistanse gjennom videre mekling.